• Var ärlig - mörka inte för någon att du försöker gå ner i vikt. Det tar mer energi att försöka hålla det hemligt, spara den energin till att träna istället. Ju fler du berättar för desto fler måste du även berätta för att du failat, krav kan faktiskt vara bra i detta fallet! 

  • Sätt mål - att ha ett klart och tydligt mål ger en något att fokusera på. Fokus är ledande för att lyckas. Helst små mål som är realistiska, att nå ett mål skapar sån go energi för att vilja fortsätta
  • Anteckna - skriv ner precis allt som du kan komma att tänka på. I min kalender skriver jag dagligen ner vad jag gjort, vad jag tränat samt vad jag ätit, in i minsta detalj. Det sporrar mig till att inte trilla ur kostplanen, jag kan ju inte gärna skriva upp något onyttigt, någon kan ju faktiskt få för sig att läsa den.
  • Planering - jag fullkomligt älskar att planera och att ha rutiner så denna delen har inte varit något bekymmer för mig. Att planera och förbereda sig inför något mentalt gör att man inte tar dumma och impulsiva beslut. Har som exempel en kväll jag var bergis på att jag hade en matlåda hemma efter träningen, vilket jag inte hade. Resultatet? Jag käkade baconchips och choklad till kvällsmat och spenderade natten på toa.
  • Massa kärlek och ha kul - det kommer hända saker som du kan antingen välja att skämmas över eller att skratta åt, du kommer skämma ut dig på gymmet, du kommer tvångsbajsa innan vägningar.. välj att dela med dig av alla dessa knasigheter och skratta åt det. Dela med dig utav allt, allt blir så mycket lättare om man öppnar upp sina sår inför andra. Jag ska tacka alla som bidragit på denna resa i ett särskilt inlägg, i love you guys.
 

Kommentera

Publiceras ej